onsdag 28. januar 2009

Smykker!

Vi skal jobbe med smykker på skolen. Hele neste uke er en sånn prosjekt uke, hvor vi skal lage smykker av glass og sølv. Så her er noen smykker:



http://www.thebaglady.tv/1620_sab_bird_full.jpg

Det her liker jeg veldig godt. Det er fint og ikke for stort og synelig.




http://www.lemonloveslime.com/uploads/F8168N-OwlNecklace.jpg

Det her er også veldig kult, men det er kanskje litt stort og sært til vanlig.



http://www.vimothjewels.com/Diamond-gold-malaysia/Gold/gold-necklace2.jpg

Dette smykket er helt forferdelig. Det er alt for mye gull (og gull i seg selv er ganske stygt, synes jeg).



http://www.beatles-unlimited.com/wp-content/uploads/2007/12/lucky-beatles-charm-bracelet.jpg


Det er er det kult Beatles ambånd som jeg liker veldig godt.





http://farm3.static.flickr.com/2372/1541987718_203217d1be.jpg?v=0

Dette armbåndet er laget av avispapir, og det gjør det kult, selvom det kanskje ikke er sååå pent.

Photoshop ;D

Vi har hatt en oppgave med photoshop på skolen, som gikk ut på at vi skulle prøve ut forskjellige filter. Her er noen av bildene jeg lagde.





Lagd med et av "sketch" filterene og et annet over øyet.





Det er ganske morsomt, men jeg husker ikke hva det heter.

tirsdag 20. januar 2009

Refleksjonsnotat til "Bord Dekk Deg"

I oppgaven "bord dekk deg" har jeg jobbet veldig mye med skisser og ideer. Jeg lagde idekart, og idemyldringer. Jeg brukte lang tid på å finne ut hva slags tema/stemning jeg skulle ha, og hvilke ting jeg skulle ha med.



Glassfatet lagde jeg ganske tidlig, og ble veldig fornøyd med det, og det sier ganske mye om stemningen jeg valgte. Glassfatet var en en glassplate jeg la svarte små glassflak på, så la vi det på en firkanta form, og satte det i ovnen. Jeg lagde arbeidstegning til en lysestake som skulle være i leire, men den rakk jeg aldri og lage. Hjemme gjorde jeg et forsøk på å male papptallerkner, men de bare bøyde seg. Jeg lagde også en duk hjemme.

Jeg valgte stemningen/tema deprimerende og dyster, litt begravelse-aktig, med mye svart. Jeg valgte det forde det facnierer meg, og jeg fikk bruke noen av tingene jeg har tenkt på som dystre og triste før. Også fordi jeg tenkte at en stemning til en borddekning trenger ikke nødvendigvis å være så koselig. Her er noe av det jeg tenker på: http://no.wikipedia.org/wiki/Melankoli og det her synes jeg er veldig pent: http://www.penneyleyshon.com/pop_ups/lg/dark_trees.jpg

Jeg har ikke arbeidet med så mange materialer som jeg burde, men jeg har laget noe i glass. Da lærte jeg litt om hva man kan gjøre med glass og hva man ikke kan gjøre med glass, f.eks at det er vanskelig å skjære ut runde ting i glass, og man kan smelte det i former. Glassfatet jeg har laged er smeltet i en form. Jeg skulle lage noe i leire, men det rakk jeg ikke, så det vet jeg ikke hvordan det er å jobbe med. Jeg fant ut at papp bøyer seg når det blir fiktig, men det viste jeg fra før.

Jeg har ikke dekket bordet ferdig enda, men jeg har en plan om hvordan jeg skal gjøre det. Det er nok noe jeg kan gjøre anderledes. Jeg skulle ønske jeg hadde flere ting og sette på, og at jeg kom noe videre med oppgaven vi fikk midt i prossessen med å lage duk eller brikke.
I fremtiden kommer jeg til å gjøre ting anderledes, og i alle fall bruke flere farger og være mer bevist på blikk fang. Når alt på bordet har samme farge blir det vankelig i se det fine, og fra avstand blir det igenting.
Idekart og skisse til klokketallerkenen.




tirsdag 4. november 2008

Perspektiv


Vi jobber med perspektiv på skolen nå, med sånne oppgaver som dette.
Vi skal lage både 1 punkts perspektiv og 2 punkts perspektiv, dette er 1 punkts perspektiv. Vi skal også jobbe med å lage rom.
"H" betyr horisontlinje og "FP" betyr forsvinningspunkt.

fredag 26. september 2008

Blågg >8D

Dette er en blogg til skole-arbeid, så her kommer det masse skole relaterte greier.
Jada.
Fordi jeg må :/

Jeg veit at det står idhb istedet for 1dhb på adressen, det var ikke meningen. Jeg skreiv feil, OKEI?!